Siedem oznak, że czas na nową stronę internetową

Prowadzisz firmę? W takim razie z pewnością posiadasz też stronę internetową. Stronę, która ma spełniać swoje funkcje. Dla sklepów internetowych będzie to sprzedanie produktów, dla blogu pisanie pamiętnika lub dodawanie zdjęć z podróży, dla strony firmowej – reklama, jak najlepiej prezentuje działalność i kieruje internautę do kontaktu z Tobą. Co zrobić, kiedy Twoja strona internetowa nie zachęca do powrotu, a co gorsza do kontaktu?

Jeśli zewsząd słyszysz, że Twoja witryna jest staromodna, nie działa na urządzeniach mobilnych i wyświetla się bardzo nisko w wynikach wyszukiwanych to czas obmyślić plan na jej odświeżenie i „postawienie na nogi”. Pomożemy Ci teraz zrozumieć, dlaczego Twoja strona tak bardzo potrzebuje zmiany. Oto siedem oznak, że czas na nową stronę internetową.

User Experience i User Interface

Źle zaprojektowana strona internetowa odpycha klientów i psuje wizerunek firmy.

1. Nie jest responsywna

Dziś prawie wszyscy posiadają telefony komórkowe i praktycznie codziennie korzystają z wyszukiwarki, aby znaleźć potrzebne informacje lub poprzeglądać strony internetowe.

Co więc dzieje się, gdy internauta natrafi na witrynę, która w żaden sposób nie współgra z telefonem? Innymi słowy, ta strona internetowa nie jest responsywna. Korzystanie z niej na urządzeniach mobilnych jest bardzo uciążliwe. Wyświetla się ona w ten sam sposób, co na komputerze, ale użytkownik musi poruszać się po niej za pomocą małego ekraniku.

Jeśli Twoja strona internetowa nie jest dostosowana do tabletów i telefonów to jest to pierwszy sygnał, że czas pomyśleć nad jej zmianą.

2. Nie jest użyteczna

Dziś Internet to docelowe miejsce pierwszego kontaktu konsumenta i oferty. Jeśli Twoja witryna posiada ubogą ofertę, albo jest mało intuicyjna i trudna w obsłudze – na pewno nie przebijesz konkurencji, która poważnie traktuje swoich klientów. Jeżeli użytkownicy odwiedzający Twoją stronę internetową muszą do Ciebie dzwonić, bo nie mogą znaleźć podstawowych informacji, na pewno większość zrezygnuje z Twojej oferty.

Ladon Design projektując strony internetowe prowadzi badania potrzeb jej użytkowników. Usiłujemy odpowiedzieć na pozornie proste pytanie: czego konsument oczekuje od produktu. Następnie dostarczamy te informacje w urzekającej prezentacji.

Więcej informacji na temat użyteczności znajdziesz w inny wpisie: Różnice pomiędzy UI a UX – co jest ważniejsze?

3. Nie wygląda atrakcyjnie

Kolejną oznaką jest jej wygląd. Oczywiście, o gustach się nie dyskutuje. Dlatego samemu czasem trudno określić, czy Twoja strona internetowa stała się nieatrakcyjna. Jeśli witryna jest starsza niż 5 lat to na pewno znacząco odbiega od panujących trendów. W takiej sytuacji możesz zamówić profesjonalny audyt lub poprosić o pomoc bliskich i przyjaciół, aby dowiedzieć się w jaki sposób oni odbierają Twoją stronę internetową.

Strona internetowa Ladon Design

Kluczem do sukcesu w sieci jest umiejętne pokazanie, że Twój produkt lub usługa są lepsze od konkurencyjnych.

4. Nie zabezpiecza danych

Najmniejszym problemem jest kiedy strona jest nieatrakcyjna pod względem wizualnym. Jeżeli zaś została ona oparta o ogólnodostępny system zarządzania treścią, np. WordPress lub Joomla!, to jej bezpieczeństwo jest bardzo narażone na ataki hackerskie. Brak aktualizacji systemu przez kilka lat może spowodować wtargnięciem i utratą wszystkich ważnych danych.

5. Nie spełnienia wymagań RODO

Skoro jesteśmy przy temacie bezpieczeństwa danych, należy również wspomnieć o obowiązującym od niedawna przepisach RODO. Chronią one internautów przed nadużyciami w wykorzystaniu danych osobowych w systemach teleinformatycznych.

W sieci jest wiele stron internetowych, które w różny sposób pozyskują dane od użytkowników, ale nie wszystkie robią to zgodnie z prawem. Poprawa tego obszaru pozwoli Ci ocieplić wizerunek i uniknąć zawrotnych kar, jakie grożą za niedostosowanie się do nowych wymogów.

6. Długo się wczytuje

Długie ładowanie się witryny również nie należy do przyjemniejszych doświadczeń. Nawet jeśli Twoja strona internetowa posiada dobrej jakości treści, produkty lub usługi, to przez jej powolne ładowanie stracisz niecierpliwych obserwatorów lub potencjalnych klientów.

7. Wykorzystuje technologię Flash

Jakiś czas temu pisaliśmy u uśmierceniu znanej technologii Flash – rozwiązaniu, które niegdyś było największym dobrodziejstwem dla projektantów stron www. Niestety, były one nisko pozycjonowane, ponieważ roboty wyszukiwarek nie analizowały animacji Flash. Rozwój JavaScript sprawił, że Flash został wyparty. W sieci nadal znajduje się wiele witryn opartych o to archaiczne rozwiązanie.

Więcej informacji na temat pozycjonowania znajdziesz w inny wpisie: SEO – pozycjonowanie stron internetowych

Pół biedy, gdy Twoja strona internetowa posiada pojedyncze animacje Flash. Największą zbrodnią jest stworzenie całej witryny za pomocą tej technologii. Jeżeli Twoja witryna posiada choćby elementy wykonane we Flash, warto je zamienić na dużo lżejsze i nowocześniejsze ekwiwalenty w innej technologii. Spowoduje to nie tylko uatrakcyjnienie witryny, ale podniesie również jej wartość użytkową.

Responsywna strona internetowa

Jeśli Twoja strona internetowa nie wykorzystuje technologii RWD to nie działa prawidłowo na telefonach i tabletach.

Inwestycja w pozyskiwanie klientów

Każdy, kto traktuje swoją firmę poważnie nie powinien bać się zmian. Wśród właścicieli panują rożne przekonania. Często myślą, że ich zmiana nie wniesie większych korzyści i nie warto ponownie wydawać pieniędzy w rozwój strony internetowej. Praktyka pokazuje, że jest to inwestycja w narzędzie kontaktu z klientem. Nie bez powodu utarło się stwierdzenie, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Nie pozwól, aby konkurencja z nowocześniejszą i świeższą stroną „wygryzła” Cię z cyfrowego rynku.

Dodane w Strony internetowe. Słowa kluczowe , , , .