SEO – pozycjonowanie stron internetowych

Co zrobić, gdy Twoja strona internetowa „gubi się w tłumie”, a liczba internautów rośnie z roku na rok? Coraz więcej ludzi korzysta z mediów społecznościowych, zakłada blogi, reklamuje swoje usługi i produkty lub po prostu wyszukuje informacji. Ponad 20 mln użytkowników korzysta ze znanej wszystkim wyszukiwarki Google. Czy martwi Cię fakt, że mając swoją stronę internetową, nie widnieje ona w wynikach wyszukiwania tuż pod wielkim i kolorowym napisem Google? Jeżeli tak, musisz dowiedzieć się kilku ważnych rzeczy na temat pozycjonowania.

Czym dokładnie jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron www lub inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization) pomaga nam wyszukać daną stronę internetową za pomocą konkrej frazy lub słów. Wpisując w wyszukiwarce dowolne słowa kluczowe otrzymujemy listę stron internetowych, które najlepiej pasują do szukanego hasła. Nie powinniśmy jednak uważać, że ranking takich stron wyświetla się od najlepszej do najgorszej.

Pierwsze trzy pozycje, które ujrzymy na karcie to przeważnie reklamy. Są to strony internetowe, które zostały opłacone i pozycjonowane w taki sposób, aby wyświetlały się na pierwszym miejscu. Jeżeli więc chcemy, aby nasza strona internetowa pojawiła się w bloku reklamowym, musimy skorzystać z usług Google Ads i za to zapłacić.

SEO - pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron www lub inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization) pomaga nam wyszukać daną stronę internetową za pomocą konkretnej frazy lub słów.

Kolejność wyszukiwania stron

Jeśli chodzi o kolejność wyświetlanych stron to nie jest ona przypadkowa. W pierwszej kolejności, jak już zostało wspomniane, znajdują się opłacone strony – czyli reklamy. Zaraz po nich zaczyna się walka o pierwsze miejsca w rankingu. Najlepsze pozycje zajmują strony, które zostały uznane za najbardziej pasujące do wpisanego zapytania.

Za ułożenie ich w odpowiedniej kolejności odpowiada algorytm wyszukiwarki Google, którego sposób działania nie jest powszechnie znany. Znane są natomiast czynniki wpływające na kolejność wyświetlanych pozycji: ilość treści na stronie internetowej, kluczowe słowa, które występują w tekście, kluczowe frazy w nagłówkach, obecność wyszukiwanych słów w adresach URL, a nawet częstotliwość dodawania nowych wpisów na stronę. Dzięki tym czynnikom nasza strona internetowa może się piąć w górę i przyciągać coraz to większe grono zainteresowanych internatów.

Zalety pozycjonowania

Korzyści pozycjonowania jest wiele. Najważniejszą z nich jest ogromna liczba potencjalnych klientów, do której mamy jeszcze większy dostęp. Im wyżej w rankingu znajdzie się nasza strona www, tym więcej wzbudzi zainteresowania i odzewu ze strony konsumentów.

Czy kiedykolwiek złapaliście się na tym, że podczas wyszukiwania potrzebnych Wam informacji klikaliście w kolejne strony? Niestety, jeśli chodzi o nasze nawyki w Internecie, jesteśmy bardzo leniwi i wygodni. Im mniej wysiłku i czasu poświęcimy na wyszukiwanie konkretnych informacji tym lepiej. Dlatego tak ważnym aspektem w dzisiejszym wirtualnym świecie jest SEO.

Kolejną z zalet jest budowanie wizerunku firmy i marki. Dzięki widoczności w Internecie Twoja firma stanie się bardziej rozpoznawalna, a im wyższa pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania tym większy prestiż. Im skuteczniejsze będą Twoje działania promocyjne, tym większą ilość użytkowników jesteś w stanie przyciągnąć. Nie zapominajmy, że klienci bardziej ufają witrynom, które widnieją „u góry”.

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych sprawia, że osiągają one wysokie wyniki wyszukiwania i są częściej odwiedzane.

Profesjonaliści i oszuści

Pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo trudnym wyzwaniem i wymaga odpowiedniej wiedzy oraz dużych nakładów pracy. Konieczne jest bieżące monitorowanie efektów działań. Na rynku funkcjonuje wiele firm, które żerują na niewiedzy konsumentów. Oferują oni mało skuteczne usługi, albo wykorzystują zakazane techniki. W konsekwencji takich działań pozycjonowanie stron www może przynieść gorsze rezultaty, niż jego brak. Dlatego warto powierzyć je profesjonalnej agencji.

Dodane w Strony internetowe. Słowa kluczowe , , .