Czy profil na Facebooku zamiast strony internetowej to dobry pomysł?

Czy profil na Facebooku zamiast strony internetowej to dobry pomysł?

Obecność w mediach społecznościowych dla wielu firm stanowi priorytet. Biorąc pod uwagę liczbę ich użytkowników, stanowią one ogromne skupisko potencjalnych klientów. Pozornie niskie koszty i łatwość obsługi sprawiają, że małe firmy decydują się zamienić tradycyjną stronę internetową na konto firmowe na Facebooku. Czy jest to dobre posunięcie? Ma ono zalety, jak i wady. Dlatego warto zastanowić się przed podjęciem odpowiedniej decyzji.

Zalety profilu na Facebooku

Założenie profilu na Facebooku jest bardzo proste i bezpłatne. Następnie należy uzupełnić podstawowe dane, przedstawić oferowane usługi oraz dodać ciekawą grafikę. Fanpage jest gotowy do działania.

Prowadzenie profilu na Facebooku zamiast tradycyjnej strony internetowej stwarza możliwości łatwej interakcji z klientami. Niektórzy internauci preferują kontakt przez FB, zamiast wykonywać telefony lub pisać oficjalne maile.

Niskie koszty i łatwość obsługi przemawiają za założeniem strony na Facebooku. Należy jednak wiedzieć, że posiadanie fanpage na Facebooku zamiast strony internetowej ma znacznie więcej wad, niż zalet.

Ograniczona swoboda

Pierwszym minusem jest fakt, że należy ona do Facebooka. Oznacza to, że podlega pod panującą, zmieniającą się politykę. W przeciwieństwie do strony internetowej, nigdy nie będzie Twoją własnością. Naruszenie regulaminu może skutkować zablokowaniem firmowego profilu, a jego odbudowa nie zawsze jest możliwa. Ponadto. obecność firmy jedynie na Facebooku może wywołać nieufność niektórych klientów. Nie wszyscy korzystają z Facebooka i nie każdy chce go odwiedzać.

 

Strona internetowa zamiast profilu na FB

Dobrze opracowana strona pozwala znacznie lepiej zaprezentować ofertę i nie wymaga wielkich nakładów finansowych.

Brak profesjonalizmu

Kolejnym utrudnieniem jest fakt, że strona na Facebooku nie posiada własnej domeny, a jedynie nazwę użytkownika. Takie rozwiązanie bardzo mocno ogranicza możliwości pozycjonowania marki w sieci. Ma to wpływ na postrzeganie Twojego biznesu przez potencjalnych klientów. Zastępowanie tradycyjnej strony internetowej profilem firmowym na Facebooku dla niektórych klientów może oznaczać brak profesjonalizmu.

Niejasność przekazu

Należy również zwrócić uwagę na niewielką przejrzystość prezentowanych na Facebooku danych. Przedsiębiorcy prowadzący profil firmowy mają do dyspozycji jedynie kilka wariantów wyglądu strony. Możliwości publikacji treści są bardzo ograniczone, a odnajdowanie konkretnych postów może stwarzać trudności. Posiadając tradycyjną stronę internetową możesz przedstawić swoją ofertę w dowolny sposób. Wszystko zależy wyłącznie od przyjętej koncepcji.

Ograniczony i płatny zasięg

Facebook posiada wbudowane algorytmy, które ograniczają widoczność profilu firmowego. Możesz posiadać kilka tysięcy fanów, jednak Twoje posty będą trafiać jedynie do ograniczonej grupy odbiorców. Aby zwiększyć ich widoczność, musisz zdobywać nowych odbiorców oraz inwestować w płatne kampanie promocyjne. Niestety, kupowanie fanów lub zapraszanie znajomych nie generuje żadnych profitów.

Problemy z pozycjonowaniem

A teraz największa wada profili na Facebooku. W przypadku stron internetowych możemy je optymalizować pod kątem wyszukiwarek internetowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu klienci mogą znaleźć Twoją firmę w Google wpisując odpowiednie słowa kluczowe. Profile na Facebooku takich możliwości nie posiadają.

Pozycjonowanie stron internetowych

Strona internetowa zapewnia znacznie większe możliwości promocji i pozycjonowania niż profil na Facebooku.

Optymalne rozwiązanie

Przedstawione argumenty zdecydowanie przemawiają za posiadaniem strony internetowej, ponieważ oferuje ona znacznie większe zyski.

Większość ludzi szuka konkretnych produktów lub usług wpisując w wyszukiwarkę Google odpowiednie słowa kluczowe. Nie wszyscy chcą odwiedzać Facebooka i nie można ich do tego zmusić. Ograniczając się jedynie do profilu firmowego uniemożliwiasz tym osobom dotarcie do Twojej oferty.

Posiadanie własnej strony internetowej daje nieograniczone możliwości prezentacji Twojej oferty. Dobrze zaprojektowana witryna pozwala dotrzeć Twoim klientom do konkretnego produktu lub usługi oraz zachęci ich do zakupu.

Analizując wszystkie zalety oraz wady okazuje się, że najlepsze efekty przynosi jednoczesne prowadzenie profilu na Facebooku i tradycyjnej strony internetowej.

Dodane w Strony internetowe. Słowa kluczowe , , , .